Cara Menghilangkan Status Online Di Whatsapp, 5 Cara Mudah

Cara Menghilangkan Status Online Di Whatsapp, 5 Cara Mudah, Ini mungkin kelihatan seperti banyak, tetapi kadangkala sesetengah orang juga memerlukan privasi. Tidak mahu pengguna WhatsApp melihat anda online dalam kenalan anda? Salah satunya mungkin adalah penyingkiran status WA online.

Cara Menghilangkan Status Online Di Whatsapp, 5 Cara Mudah

Cara Menghilangkan Status Online Di Whatsapp, 5 Cara Mudah

Tidak semua orang selesa jika orang lain selalu melihat status dalam aplikasi WhatsApp. Oleh itu, selalunya seseorang cuba menyembunyikan status WA online dengan cara yang berbeza. Alasanya adalah untuk menjadikan privasi lebih terjaga.

Pada dasarnya, status WA adalah untuk memberitahu pengguna lain bahawa anda online dan aktif supaya mereka boleh dihubungi online pada masa ini. Serta pemberitahuan bahawa status yang dikirim oleh pengguna lain telah diterima atau tidak.

Mengapakah sesetengah orang sebenarnya mahu mematikan ciri terakhir di WA? Salah satu sebabnya ialah pengguna lain tidak boleh memaksa anda untuk membalas pesan dengan segera pada waktu itu dan menghalang orang lain daripada melihat status anda.

Cara Menghilangkan Status Online Di Whatsapp

Cara Menghilangkan Status Online Di Whatsapp, WhatsApp yang sentiasa online kadangkala menjadi perangkap untuk anda kerana anda tidak bisa  berehat sebentar daripada rutinitas  atau keperluan kerja yang memerlukan anda sentiasa membalas pesan tersebut. Terdapat banyak cara untuk mematikan status WA online yang boleh anda ikuti.

1. Atur privasi

Dengan mengkonfigurasi pengaturan privasi anda, anda boleh menyembunyikan status online WhatsApp anda dengan mudah dan tidak perlu unduh aplikasi lain. Pengaturan privasi ini termasuk foto profil, status terakhir dan profil.

Apabila anda memilih pilihan persediaan ini, tiada siapa yang akan dapat melihat status WA online anda. Malah orang lain tidak akan dapat melihat foto profil dan kegiatan anda. Jadi privasi menjadi lebih terjaga.

2. Menghilangkan pemberitahuan last seen

Mematikan pemberitahuan atau pemberitahuan terbaharu dalam WhatsApp mungkin menyebabkan pengguna lain tidak lagi dapat melihat status online anda. Kaedahnya agak mudah, hanya konfigurasikan pengaturan dalam aplikasi ini.

Untuk memastikan perkara yang anda ingin sembunyikan aman, pilih Tidak. Supaya tidak siapa yang dapat melihat pemberitahuan terkini pada telefon anda.

3. Hapus foto profil di WhatsApp

Memasang foto profil di WhatsApp adalah sangat penting untuk mengetahui foto pengguna, terutamanya jika anda baru berkawan dan baru sahaja menyimpan kenalan dalam aplikasi. Kaedah ini cukup mudah untuk menjadikan status anda kelihatan ofline.

4. Membalas pesan di home screen

Anda boleh membalas pesan terus dari skrin utama tanpa membuka WhatsApp. Sudah tentu, ini berguna jika anda tergesa-gesa dan anda perlu membalas pesan itu secepat mungkin.

Anda juga boleh menggunakan kaedah ini untuk menyembunyikan status online anda di WA.

5. Blokir Nomor Kontak di WhatsApp

Adakah anda sudah sangat marah dengan pesan yang sentiasa dikirim tanpa mengenal waktu? Cara terakhir untuk mematikan status online di WA adalah dengan blokir nombor kenalan.

Anda bukan sahaja boleh menyembunyikan status online anda di WA, tetapi juga melarang orang lain daripada mengirim pesan kepada anda dan begitu juga sebaliknya. Dengan cara ini, anda boleh mengatakan bahawa anda dan pengguna yang nombor yang diblokir telah terputus sepenuhnya.

Penutup

Cara Menghilangkan Status Online Di Whatsapp, 5 Cara Mudah untuk diikuti. Sebelum anda memutuskan untuk menyembunyikan status online anda dalam aplikasi, fikirkan dengan teliti tentang kebaikan dan keburukan. Kerana WhatsApp adalah sambungan dengan orang lain.

Lebih baru Lebih lama

Formulir Kontak