Cara Menukar Zoom Latar (Background) Pada HP Dan Komputer


MASRANGER.COM - Sekiranya anda adalah salah satu pengguna mesyuarat zoom, pastinya ini bukan perkara asing, betul dengan latar belakang menarik yang disediakan oleh aplikasi ini? Ya. Aplikasi pertemuan zoom menyediakan ciri menarik yang boleh anda cuba. Salah satunya ialah mengubah latar belakang atau latar ketika anda membuat video atau menghadiri acara dalam talian.

Fungsi ini sengaja disediakan agar pengguna dapat memanfaatkannya. Anda juga dapat menggunakannya untuk menutupi persekitaran anda jika tidak menyenangkan mata, misalnya, keadaan bilik yang kelihatan seperti kapal yang pecah.

Ciri latar belakang maya yang terdapat dalam pertemuan zoom ini adalah dalam bentuk gambar dan video menarik yang boleh anda pilih. Anda juga boleh menggunakan gambar dan video yang anda ada, anda tahu. Namun, selain menyediakan ciri latar belakang maya, Zoom Meeting juga menyediakan lensa penapis yang comel dan menarik untuk anda cuba. Ingin mengetahui cara menukar zoom latar semasa kelas dalam talian? Ayuh, lihat ulasan di bawah, ya.

Cara Mengubah Latar Belakang Zum pada Laptop

Terdapat dua syarat dengan cara berbeza untuk menukar zoom latar belakang komputer riba. Perbezaan dalam kes ini adalah keadaan anda, iaitu sama ada anda adalah tuan rumah (yang mengadakan mesyuarat atau acara) atau peserta (yang mengambil bahagian dalam acara tersebut). Bagaimana cara menukar zoom latar? Baca lebih lanjut di bawah.

Sekiranya anda adalah tuan rumah (yang mengadakan mesyuarat)

  1. Buka aplikasi zoom pada komputer riba dan tekan tanda ini untuk memasuki akaun anda
  2. Sebelum memulakan mesyuarat, ketuk sudut kanan atas. Skrin komputer riba anda akan beralih ke tetingkap tetapan
  3. Ketuk penapis latar di menu sebelah kiri. Anda juga boleh mendapatkan butang ini di bawah kamera
  4. Pilih gambar atau video yang ingin anda tetapkan sebagai latar belakang
  5. Sekiranya anda ingin menggunakan penapis video, anda boleh menekan butang penapis video dan memilih penapis lensa yang ingin anda gunakan. Di sini anda hanya boleh menggunakan penapis video yang disediakan oleh aplikasi, dan anda sudah selesai.

Sekiranya Anda Menjadi Peserta Mesyuarat

  1. Buka aplikasi zoom pada komputer riba dan tekan perjumpaan mesyuarat
  2. Masukkan ID dan kata laluan Mesyuarat. Setelah selesai, tekan sertai mesyuarat
  3. Sebelum menekan gabung dengan video, anda boleh menukar latar belakang terlebih dahulu
  4. Pilih kotak di sebelah kiri yang bertuliskan 'dialog pratonton video alwasy ketika menyertai mesyuarat'. Ini supaya anda dapat membuat persediaan sebelum menyertai video
  5. Tekan ikon lakaran kecil di kanan atas untuk menetapkan latar belakang maya
  6. Pilih gambar yang anda mahu gunakan. Setelah selesai tekan salib untuk keluar dari tetingkap tetapan
  7. Tekan gabung dengan video untuk menyertai mesyuarat
  8. Tunggu hos untuk membolehkan anda menyertainya. Sekiranya diizinkan, gambar video anda akan dapat dilihat di layar, dan selesai

Cara Mengubah Zum Latar Belakang pada HP

Bolehkah anda mengubah latar belakang semasa mengezum telefon anda? Boleh jadi. Namun, mengubah latar belakang dalam aplikasi Zoom Meeting hanya dapat digunakan untuk Android versi 8 ke atas. Oleh itu, untuk pengguna mesyuarat zoom pada telefon Android versi 8 ke atas yang ingin menukar zoom latar belakang pada telefon bimbit mereka, ikuti langkah di bawah, OK.

  1. Buka aplikasi zoom pada telefon bimbit anda dan tekan menyertai mesyuarat
  2. Masukkan ID dan kata laluan Mesyuarat. Setelah selesai, tekan sertai mesyuarat
  3. Setelah menyertai skrin, tekan butang dengan tiga titik atau lebih di bahagian bawah
  4. Pilih menu latar maya
  5. Pilih gambar yang ingin anda gunakan sebagai latar layar ketika anda melakukan mesyuarat zoom. Sekiranya anda ingin menggunakan gambar yang ada di telefon anda, tekan butang tambah (+) yang ada di sana, dan anda sudah selesai

Demikianlah tinjauan bagaimana mengubah latar belakang telefon bimbit dan komputer riba. Semoga ia menambahkan pengetahuan dan pandangan kita. Jangan berhenti belajar dan melihat anda semoga bermanfaat.

Next Post Previous Post